تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
 
ولیدمعلم:

همواره در حال هماهنگی با ایران هستیم/ ترامپ نه قانون را می شناسد و نه درکی از اوضاع منطقه دارد

Share/Save/Bookmark
همواره در حال هماهنگی با ایران هستیم/ ترامپ نه قانون را می شناسد و نه درکی از اوضاع منطقه دارد
 
وزیر خارجه سوریه در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی اعلام کرد: ترامپ نه قانون را می شناسد نه جغرافیا و نه درکی از اوضاع منطقه دارد و تصمیماتش را فقط به نفع اسرائیل می‌گیرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «ولید معلم »  وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره سفر محمد جواد ظریف به سوریه و نتایج آن گفت: ما از سفر برادر عزیز دکتر ظریف به دمشق بسیار خوشحال شدیم این سفر در واقع در زمان مناسب انجام شد و به موقع بود تا طی آن مسائل و موضوعاتی برای تعمیق و گسترش روابط انجام شد.
وزیر خارجه سوریه که پس از دیدار با دکتر ظریف با خبرنگار ما در دمشق گفت‌وگو میکرد،  درباره دیدار ظریف با بشار اسد رئیس جمهور این کشور اظهار داشت: دیدار دکتر ظریف با رئیس جمهور بشار اسد "سازنده و ثمربخش" بود.
معلم درباره احتمال سفر خود به ایران نیز گفت: من همواره آماده سفر به ایران هستم.

ولید معلم در عین حال هرگونه ارتباط میان  سفر وزیر خارجه کشورمان به سوریه و سفر اخیر «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق به دمشق را رد کرد و گفت: ما همواره در حال هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران جدای از سفرهای دیگر هستیم. 
وی درباره پیروزی اخیر سوریه بر تروریسم گفت: در حقیقت این پیروزی مشترک مردم ما و ملت برادر ایران بود و ما همواره به پیروزی‌های بیشتر چشم دوخته‌ایم.
وزیر خارجه سوریه درباره اقدام خصمانه اخیردونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی اعلام کرد:  ترامپ نه قانون را می شناسد نه جغرافیا و نه درکی از اوضاع منطقه دارد و تصمیماتش را فقط به نفع اسرائیل می گیرد.
این دیپلمات بلندپایه سوری درباره اینکه آیا  دمشق گزینه هایی برای بازپس گیری جولان اشغالی در اختیار دارد،  پاسخ داد" ان شاء الله به زودی."

م
کد مطلب: 406333
مرجع : تسنیم