تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۰
 
فلاحت پیشه :

فضای مجمع تشخیص نسبت به پالرمو مثبت نیست/ ملت آمریکا هم حقانیت طرح‌های مقابله به مثل ایران را درک خواهند کرد

Share/Save/Bookmark
فضای مجمع تشخیص نسبت به پالرمو مثبت نیست/ ملت آمریکا هم حقانیت طرح‌های مقابله به مثل ایران را درک خواهند کرد
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: به قدری حقانیت در طرح های مقابله به مثل ایران وجود دارد که حتی ملت آمریکا هم این حقانیت را درک خواهد کرد
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح مجلس در تقویت جایگاه سپاه، اظهار داشت: ما طرح های مقابله با تروریسم آمریکا را شروع می کنیم و اولین طرح هم حمایت از جایگاه سپاه پاسداران است.
وی در ادامه افزود: یک طرح هم در دستور کار داریم که گزارش حقوق بشر آمریکا در سال گذشته است که یک طرح تحقیقاتی است و نشان می دهد چقدر در آمریکا نقض حقوق بشر صورت گرفته است. البته 15 طرح دیگر را هم در دستور کار قرار داریم که تمدید می شود.
فلاحت پیشه با بیان اینکه به قدری حقانیت در طرح های مقابله به مثل ایران وجود دارد که حتی ملت آمریکا هم این حقانیت را درک خواهد کرد، تصریح کرد: ما معتقدیم ترامپ نماینده ملت آمریکا نیست کمااینکه نماینده کل جهان هم نیست. لذا بخشی از کاری که ما انجام می دهیم  اثبات حقانیت جمهوری اسلامی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: اکنون در آمریکا رئیس مجلس نمایندگان این کشور و روسای 5 کمیسیون اصلی از جمله 5 کمیسیون اصلی مرتبط با طرح های ایران مخالف با سیاست های ترامپ در قبال برجام و جمهوری اسلامی ایران هستند بنابراین ما مجموع این شرایط را در نظر می گیریم. ضمن اینکه از حقاینت جمهوری اسلامی در مجلس دفاع می شود نباید کشور وارد دامی شود که افراطیون به رهبری ترامپ و نتانیاهو برای ما شکل داده اند.
فلاحت پیشه در پاسخ به این سوال که باتوجه به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های ترویستی توسط آمریکا رفتار جمهوری اسلامی در برابر FATF چگونه خواهد بود، گفت: بنده چیزی تحت عنوان گروکشی که برخی افراد گفته اند در مجمع تشخیص ندیده ام. به هر صورت مسائل مصلحتی و جدی مطرح می شود و براساس آن تصمیم گیری خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که وجود دارد اگر در مجمع تشخیص فضای بین المللی از فضای مناسبات ایران با غرب به خصوص آمریکا جدا باشد آن موقع امکان تعدیل مواضع در قبال پالرمو وجود دارد اما در حال حاضر شرایط اینگونه نیست و مجموع شرایط بین المللی و مناسباتی را باهم در نظر می گیرند و همین امر باعث شده که فضا برای پالرمو فضای مثبتی نباشد.

م
کد مطلب: 406351
مرجع : خبرگزاری دانشجو