تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۱
 

چراغ‌‌سبز پاکستان به ایران برای اقدام عملی علیه تروریست‌ها

Share/Save/Bookmark
چراغ‌‌سبز پاکستان به ایران برای اقدام عملی علیه تروریست‌ها
 
وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال نامه کتبی به سفارت ایران در اسلام‌آباد خواهان همکاری بیشتر برای مبارزه با تروریسم در بلوچستان شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال نامه کتبی به سفارت ایران در اسلام‌آباد خواهان همکاری بیشتر برای مبارزه با تروریسم در بلوچستان شد.

در این نامه آمده است: 15 الی 20 شبه‌نظامی با استفاده از لباس نیروهای مرزی پاکستان تعدادی اتوبوس را در ایالت بلوچستان متوقف و مسافران را به رگبار بستند.

شبه‌نظامیان علاوه بر مسافران عادی 14 نفر از نیروهای امنیتی پاکستان را بعد از شناسایی، کشتند.

در ادامه نامه آمده است: پاکستان نیروهای مرزی ایران را از تحرکات جدایی‌طلبان بلوچ آگاه کرده اما تروریست‌ها با وجود تبادل اطلاعات بین نظامیان دو کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

پاکستان در این نامه خواهان اقدامات جدی ایران علیه گروه‌های تروریستی به ویژه جدایی‌طلبان بلوچ شد.

این خبر در حال منتشر می‌شود که مدیریت مرز مشترک یکی از اهداف مهم سفر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان به ایران است که فردا یکشنبه راهی مشهد و تهران می‌شود.

قبل از آن انفجار تروریستی در بازار میوه منطقه هزارگنجی کویته مرکز ایالت بلوچستان دست کم 20 کشته و 48 زخمی بر جای گذاشت.
بیشتر قربانیان این حادثه تروریستی شیعیان بودند.

سال گذشته و در پی شهادت 27 نفر از سرنشینان یک اتوبوس متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست تروریست‌های گروهک جیش‌الظلم در استان سیستان و بلوچستان، درخواست‌هایی برای اقدام نظامی علیه مواضع این گروهک در مناطق مرزی مطرح شده بود.

م
کد مطلب: 406360
مرجع : فارس