تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۰
۳
 

شوخی مرفهین بی‌درد در سال جاری با مردم تهران

Share/Save/Bookmark
شوخی مرفهین بی‌درد در سال جاری با مردم تهران
 
اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در سال جاری هم به دنبال کارهای نمایشی رفته‌اند. روز سه‌شنبه تنها در یک طرح اقدام به تغییر چند خیابان شهر تهران به نام‌هایی که برایشان آورده سیاسی دارد، کردند. سوال اصلی که می‌شود این است که آیا مردم تهران مشکلات دیگری ندارند که تا به این حد اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران بر روی کارهای نمایشی و تغییر نام معابر و خیابان‌ها متمرکز شده‌اند؟
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آیا پرداختن به این مسائل سطحی و نمایشی در میان تمام مشکلات در شأن شورای شهر تهران است؟ آیا امور مهم‌تری وجود ندارد؟ اما اصلاح‌طلبان شورای شهر برای خود چنین کارهای دسته‌ چندمی را تعریف و اجرا می‌کنند و جالب است که به آن هم مباهات می‌کنند.

جالب اینجاست که اغلب این تغییر نام‌ها در خیابان‌های مناطق مرفه‌نشین تهران صورت گرفته و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برای اینکه رضایت طیف خاصی را که چندان مشکلاتی از لحاظ اقتصادی ندارد را جلب کنند، دست به این کارهای نمایشی می‌زنند. نکته قابل تامل دیگر تغییر نام خیابان‌ها به نام هنرمندان و بازیگران است. باز هم به نوعی سلبریتی محور بودن در دستور کار سیاسی اصلاح‌طلبان است و نامی از دانشمندان و فرهیختگان و پژوهشگران نمونه در این موارد دیده نمی‌شود.

جالب اینجاست که اصلاح‌طلبان بیان می‌کنند که در دوره محمدباقر قالیباف که کارهای عمرانی بسیاری در سطح شهر تهران شاهد بودیم، از پایتخت یک شهر سوخته تحویل گرفته‌اند اما حالا با کارهای نمایشی سعی دارند تهران را به طور کاملا سیاسی اداره کنند.

در انتخابات‌های مختلف بده بستان سیاسی و حضور و حمایت سلبریتی‌ها از اصلاح‌طلبان به خوبی نمایان است و به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان سعی کرده‌اند با این کار روند رانت سیاسی به سلبریتی‌ها را ادامه دهند.

اما باید پرسید که این نام‌گذاری‌ها غیر از این رانت‌های سیاسی جناحی چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ آیا ترافیک این خیابان‌ها روانتر می‌شود و امکانات رفاهی و تسهیلاتی مردم در سطح شهر بهتر خواهد شد؟ این در شرایطی است که در پس پرده این اقدامات نمایشی اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند که هزینه شهر تهران را برای شهروندان افزایش دهند.

از سوی دیگر باید پرسید که این نام‌گذاری‌ها دغدغه چند درصد از شهروندان شهر تهران می‌باشد. بیشتر این موارد شاید دغدغه هنرمندان و برخی از هنردوستان باشد اما غالب و قاطبه مردم تهران مشکلاتی دارند که با این نمایش‌های هنردوستانه حل و فصل نمی‌شود. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان شورای شهر کار اجرایی در شهر تهران را شوخی گرفته‌اند.

م
کد مطلب: 406364
مرجع : راه دانا
 
حمید
Romania
۱۳۹۸-۰۱-۳۱ ۱۶:۵۱:۰۵
علت اصلی خیلی از مشکلات کشور اصلاح طلبان و تفکر اصلاح طلبی است
 
علوی
Romania
۱۳۹۸-۰۱-۳۱ ۱۶:۵۲:۲۴
عملکرد خوب شورای شهر قبلی تهران کجا و عملکرد نامطلوب شورای شهر فعلی کجا
 
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۱۵:۲۶:۱۴
باز هم حرکت های پوپولیستی به درد نخور و بی فایده از سوی اصلاح طلبان...