تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳
 

تأکید معاون وزیر خارجه سوریه بر عمق روابط تهران و دمشق

Share/Save/Bookmark
تأکید معاون وزیر خارجه سوریه بر عمق روابط تهران و دمشق
 
رئیس انجمن دوستی پارلمان ایران و فلسطین به دیدار معاون وزیر خارجه سوریه رفت و این مسئول سوری بر اهمیت و عمق روابط تهران و دمشق تأکید کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «امیر خجسته» رئیس انجمن دوستی پارلمان ایران و فلسطین به دیدار «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه رفت.
مقداد در جریان این دیدار بر اهمیت و عمق روابط ایران و سوریه و نقش آن در تحقق اهداف مشترک دو کشور و مسائل عربی و اسلامی در منطقه تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت نقش روابط ایران و سوریه در حمایت از ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق خود و تشکیل کشور مستقلی به پایتختی قدس، بار دیگر تصمیم اخیر آمریکا در «تروریستی» اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد.
مقداد، از روابط مستحکم بین پارلمان‌های سوریه و ایران قدردانی کرد.
خجسته نیز ضمن تبریک به ملت و دولت سوریه برای کسب دستاوردهای آنان در مقابله با تروریسم تحت حمایت آمریکا و ابزارهای آن در منطقه، تأکید کرد که ملت و دولت ایران در کنار سوریه خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی با اشاره به حمایت ایران از سوریه در جنگ تروریستی، اعلام کرد که ملت ایران نیز، اظهار نظر آمریکا درباره جولان اشغالی را محکوم می‌کند.
اخیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد.
خجسته، جولان را بخش گرانب‌هایی از سوریه دانست و تصریح کرد که این منطقه تا ابد سوری خواهد ماند؛ هر چند که محافل صهیونیستی علیه این منطقه تلاشهای خصمانه داشته باشند.
وی همچنین تصمیم دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد که پارلمان ایران از نبرد ملت فلسطین برای آزادسازی قدس و بازپسگیری حمایت می‌کند.
در این دیدار «جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و چند تن از نمایندگان پارلمان سوریه حضور داشتند.

م
کد مطلب: 406376
مرجع : فارس