تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
 

توقف صادرات نفت ایران بازار جهانی را با مشکل عرضه مواجه می‌کند

Share/Save/Bookmark
توقف صادرات نفت ایران بازار جهانی را با مشکل عرضه مواجه می‌کند
 
بانک انگلیسی بارکلی هشدار داد توقف صادرات نفت ایران بازار جهانی را در کوتاه‌مدت با مشکل عرضه مواجه خواهد کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: بانک بارکلی پیش‌بینی کرد در پی عدم تمدید معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران بازار جهانی نفت در کوتاه‌مدت با مشکل عرضه مواجه خواهد شد اما بعید است این اقدام در بلندمدت تأثیر مهمی بر بازار داشته باشد.
این بانک انگلیسی افزود: تصمیم دولت آمریکا به عدم تمدید معافیت‌ها احتمال دارد باعث فراتر رفتن متوسط قیمت نفت برنت از 70 دلار در سال جاری میلادی شود، اما این اقدام تأثیر مهمی بر پیش‌بینی ما از قیمت‌ها در بلندمدت نخواهد داشت.
این بانک البته تصریح کرد اقدامات آمریکا علیه ایران خطر درگیری در خاورمیانه را افزایش داده است که بسته شدن تنگه هرمز یکی از احتمالات در این زمینه است.
بارکلی همچنین تصمیم ترامپ برای عدم تمدید معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران را برای هند و چین مشکل‌ساز دانست و تأکید کرد این دو کشور به‌سختی می‌توانند واردات نفت از ایران را به‌طور کامل متوقف کنند.
بر اساس این گزارش در حالی که متحدان آمریکا در منطقه سعی کرده‌اند با لفاظی‌های خود مانع رشد قیمت نفت پس از تصمیم اخیر آمریکا علیه ایران شوند قیمت نفت در پی این تصمیم حدود 3 دلار افزایش یافته است. 
در معاملات امروز سه‌شنبه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 74 دلار و 39 سنت رسیده است. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در برابر 65 دلار و 70 سنت معامله می‌شود.
وزیر انرژی عربستان روز سه‌شنبه بدون اشاره مستقیم به تحریم نفتی ایران اعلام کرد کشورش شرایط بازار را سنجیده و در صورت بروز کمبود عرضه، نفت بیشتری را روانه بازار خواهد کرد، این در حالی است که عربستان بر اساس توافق کاهش تولید اوپک نباید به‌طور یکجانبه تولید خود را افزایش دهد و هرگونه افزایش عرضه جهانی نفت توسط اوپک باید با اجماع اعضای این سازمان صورت گیرد که ایران نیز عضوی از آن است.

م
کد مطلب: 406391
مرجع : تسنیم