تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۷
 
آخرین آمار کرونا در ایران

تعداد مبتلایان به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافت/ تعداد بیماران بهبود یافته به ۳۲۷۶ نفر رسید/ فعلاً خبری از شیب نزولی ویروس نیست

Share/Save/Bookmark
تعداد مبتلایان به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافت/ تعداد بیماران بهبود یافته به ۳۲۷۶ نفر رسید/ فعلاً خبری از شیب نزولی ویروس نیست
 
جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافت.
 
او افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.
 
جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.
 
سخنگوی وزارت بهداشت موارد جدید شناسایی بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان را اعلام کرد و گفت: تهران ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۸۴ نفر، اصفهان ۴ نفر، البرز ۷۴ نفر، مازندران ۷۹ نفر، مرکزی ۸۸ نفر، قزوین ۴۲ نفر، سمنان  ۴۰ نفر، گلستان  ۲۵نفر، خراسان رضوی ۲۹ نفر، فارس ۲۹ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۷ نفر، خوزستان ۳۱ نفر، یزد ۲۱ نفر، زنجان ۱۷ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۴ نفر، کرمانشاه ۲۰ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۲ نفر، خراسان شمالی ۰ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۱ نفر، ایلام ۷ نفر، آذربایجان غربی ۱۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر و بوشهر ۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند.
 
جهانپور تصریح کرد: هدفگذاری برای ۱۰۰ هزار آزمایش در روز داریم. البته ظرفیت آزمایشگاهی در شرایط کنونی بیش از ۶ هزار در روز است.

او یادآوری کرد:  امسال بسیج سلامت نوروزی نداریم چراکه نوروز امسال شبیه هیچ سالی نیست اگرچه امسال بسیج برای مقابله با کرونا داریم.

جهانپور ادامه داد: امروز پروتکل سازمان جهانی بهداشت بعد از اعلام پاندمی چیزی بیشتر از پروتکل وزارت بهداشت نیست.

او تاکید کرد: ما باید ویروس را مدیریت کنیم نه اینکه ویروس ما را مدیریت کند بنابراین سرعت بسیج عمومی باید فراتر از سرعت انتشار باشد.
 
جهانپور با بیان اینکه هنوز شیب نزولی در انتشار بیماری نداریم، گفت: در هیچ کدام از کشور‌هایی که همزمان با ما اعلام شد، این شرایط وجود ندارد. بادید توجه داشت که  درصد اقدامات برای قطع زنجیره ابتلا ، بر عهده مردم است بنابراین موفقیت اقدامات مداخله‌ای به شرطی است که خود مراقبتی انجام شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید براینکه منطقه‌ای که باید روی آن بیشتر کار کنیم تهران است، افزود: پایش‌ها به طور فعال  و روزانه رصد می‌شود و اگر علائم چهارگانه بستری وجود داشته باشد، کار‌های لازم انجام می‌شود. امروز برخی از بیمارستان‌ها که مملو از بیماران مشکوک بود با این سامانه مدیریت شده است.
 
او تصریح کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید بیشتر مورد توجه باشند و ابتلای آن‌ها محتمل‌تر است. بیشتر فوت شدگان بالای ۶۰ سال سن یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند.


م
کد مطلب: 411101
مرجع : رجانیوز