تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳
۳
 
ابراز امیدواری پس از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام؛

خیال پردازی‌های رئیس‌جمهور ادامه دارد/ روحانی: اروپایی‌ها تلفنی از ما عذرخواهی کردند!/ آیا دولت رویای مذاکره مجدد را در سر دارد؟

Share/Save/Bookmark
 
باید از رئیس جمهور پرسید که دقیقاً بر چه اساس و با کدام منطقی فکر می‌کند که اروپا می‌تواند خارج از خواست آمریکا عمل کند؟ درحالی که کشورهای اروپایی تاکنون که دو سال از خارج شدن آمریکا از برجام می‌گذرد، برای یک بار هم که شده، حتی برای ظاهر سازی اقدام ایالات متحده را محکوم نکرده‌اند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:هفت سال قبل حسن روحانی پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در میان اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر شده و قسم جلاله خورد که اگر مشکلات کشور راه حل نداشت، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شد. آن روزها روحانی از بلایی که تحریم‌ها بر سر کشور آورده سخن می‌گفت و راه حل برون رفت از مشکلات را در توافق با غرب می‌دید. بالاخره دو سال پس از روی کار آمدن حسن روحانی، برجام بین ایران و 1+5 منعقد شد. اما دیری نپایید که آمریکایی‌ها نقض‌های مکرر توافق نامه را آغاز کرده و سه سال پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک، بدون اینکه ایران به دست آورد قابل توجهی برسد، رسماً از آن خارج شد.
 
 با وجود خارج شدن ایالات متحده از برجام، روحانی چشم امید به اروپایی‌ها بسته بود. به خیال آنکه فرانسه، آلمان و انگلیس بر خلاف آمریکا، به تعهدات برجامی‌شان پایبند باشند. اما کشورهای اروپایی نه تنها طبق انتظار دولت عمل نکردند که هفته گذشته قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آنهم به پیشنهاد کشورهای مذکور، علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شد.
 
با همه اینها حسن روحانی هنوز هم فکر می‌کند که اروپا جدای از ایالات متحده عمل می‌کند. او صبح امروز(چهارشنبه 4 تیر ماه 94) با بیان اینکه اروپایی‌ها خیلی شرمنده ما هستند زیرا به وظایف قانونی خود در برجام عمل نکرده‌اند گفت: آنها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند اما آنها هم نباید خود را آلوده کنند ما چنین توقعی از کشورهای اروپایی نداریم. اروپا نباید زیر فشار آمریکا برود.
 
باید از رئیس جمهور پرسید که دقیقاً بر چه اساس و با کدام منطقی فکر می‌کند که اروپا می‌تواند خارج از خواست آمریکا عمل کند؟ درحالی که کشورهای اروپایی تاکنون که دو سال از خارج شدن آمریکا از برجام می‌گذرد، برای یک بار هم که شده، حتی برای ظاهر سازی اقدام ایالات متحده را محکوم نکرده‌اند.
 
اکنون که چیزی از عمر دولت روحانی باقی نمانده، دلار به مرز 20 هزار تومان و قیمت طلا و سکه به بالاترین قیمت خود در چند سال گذشته رسیده است. مردم با گوشت و پوست خود نتایج بی‌عملی دولت را لمس می‌کنند و صدقه سری بی‌تدبیری روحانی و کابینه‌اش، اوضاع معیشتی شان روز به روز بدتر می‌شود. دیگر انداختن مشکلات به گردن دولت قبلی کار ساز نیست و مذاکره با آمریکایی‌ها هم چیزی عاید ایران نکرده است.
 
روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره مذاکره مجدد، گفت: آنها می‌گویند چرا ایران معطل انتخابات آمریکاست در حالی که ما معطل هیچ چیزی نیستیم. ما همیشه‌ آماده‌ایم، هر لحظه که آمریکا اعلام کند به مقررات سازمان ملل باز می‌گردد، تعهدات خود در برجام را اجرایی می‌کند و کنگره و کاخ سفید از مسیر اشتباه خود باز می‌گردند ما همان لحظه آماده مذاکره‌ایم. آنها باید تسلیم قانون شوند، عذرخواهی کرده و ضرری که به ملت ایران وارد کردند جبران کرده و غرامت بپردازند. زیرا آنها میز مذاکره را شکاندند.
 
این هم از جمله همان رویا پردازی هایی است که در دولت تدبیر انجام می‌شود. ایالات متحده آمریکا در چند سالی که از انعقاد برجام می‌گذرد، نه تنها به وعده های خود عمل نکردند که بالعکس تحریم‌های جدیدتر و شدیدتری را نیز علیه ایران اعمال کردند. علاوه بر این، باید به این نکته نیز توجه داشت که شاید تا قبل از شهادت سپهبد سلیمانی می‌توانستیم از مذاکره دوباره با آمریکا سخن بگوییم. اما اکنون ماجرا فرق می‌کند. هیچ ایرانیِ با شرافتی حاضر به گفتگو با قاتل نماد مقاومت کشور نیست.
 
در ثانی؛ آیا حسن روحانی آنقدر ساده لوح است که خیال می‌کند دولت آمریکا با همه اقداماتی که در چند سال اخیر علیه مردم ایران انجام داده، به برجام باز خواهد گشت و به تعهداتش عمل کند؟
 
جدای از این، حسن روحانی می‌گوید آمریکا باید بابت ضرری که به ملت ایران وارد کرده، ضمن عذرخواهی از مردم ایران، غرامت بپردازد. سلمنا؛ اما سوالی که مطرح می‌شود این است که غرامت خسارتی که دولت آقای روحانی با ساده لوحی و اعتماد غیر منطقی به ایالات متحده، به کشور تحمیل کرد چه می‌شود؟ آیا طبق منطق روحانی، عذرخواهی او و دولتش از مردم ایران بابت معطل کردن چند ساله کشور، انتظار نابجایی است؟

ح
کد مطلب: 413487
مرجع : سايت خبری رجا
 
کرامت سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۴-۰۵ ۰۹:۳۹:۳۷
تا افکار و باورها نسبت به خیلی از موضوعات مخصوصا" فلسفه ایجاد دولتها حقیقی و واقعی نشود هیچگاه مشکلات ملتها حل نخواهد شد.

زیرا ذهن مردم ‍‍‍‍‍ پر از دروغها و موضوعات غیر واقعیست و تا مردم به این دروغها و موهومات باور دارند باید شاهد این باشیم که روز به روز بدبخت تر و بیچاره تر شوند.  تلاش تمام دولتهای جهان این است که ملتهارا نادان و کودن بار بیاورند و ذهن انها مملو از اطلاعات بیهوده و حتی غلط شود و متاسفانه مصیبت بزرگتری که ملتها به ان دچار می شوند این است که توهم دانستن نیز دارند  که  این توهم دانستن از نادانی انها بدتر است. این ملتهای نادان و کودن به گونه ای مهندسی و هدایت ذهن می شوند که حتی اگر بخواهند تغییر عقیده دهند مشکلات بزرگتری را برای خودشان ایجاد می کنند. افراد نادان و کودن وقتی تغییر عقیده میدهند فقط ترسناک تر و خطرناکتر می شوند. بدون شک حقیقت در ذات دروغهاییست که دررسانه ها منتشر می شود. اما چرا مردم نمی توانند حقیقت را پیدا کنند. قدرتمندان جهان برای گمراه نمودن ملتهاو انحراف اذهان انها برای نرسیدن به حقایق ملتها را درگیر عشق و نفرت نسبت به موضوعات مختلف می کنند. زیرا عشق و نفرت هردو یک ویژگی مشترک دارند و انهم اینکه باعث می شوندافراد دیدگاه درستی نسبت به موضوعات و مسائل مختلفی که می بینند نداشته باشند و نتوانندحقیقت و واقعیت را از دروغها تشخیص دهند.متاسفانه تعداد زیادی از رسانه ها برایانحراف اذهان از رسیدن به حقیقت موضوعات مبتذل و پیش پا افتاده و یا حتی موضوعات ظاهرا”علمی ، اگاهی دهنده ، هنری و… را منتشر می کنند.تعداد زیاد سایتها و کانالهای سرگرم کننده اعم از جوک ، فیلم ، سرگرمی و … باعث پنهان شدن حقیقت در لابلای دروغها می شود..انسانها با باورها و عادتهایشان و همچنین رؤیاهایشان زندگی می کنند و از حقیقت فرار می کنند و این باعث می شود که صاحبان قدرت و سرمایه ملتها را به هر شکلی که اراده کنند کنترل و مهندسی نمایند. و دروغها را درلباس حقیقت به انها باور دهند.فرار از حقیقت انسانها باعث شده تا به جای ریشه یابی واقعی مشکلات و بحرانها ی جهانی مخصوصا” جنگها همواره به دنبال یک ناجی وقهرمان بگردند تا انها را نجات دهد. بیشتر انسانها در شرایط فعلی جهان همچون دختر بچه ای شده اند که در رؤیاهایش انتظار دارد فردی با اسب سفید بیاید، غول ستمگر را بکشدو با اوازدواج نماید و خوشبختش کند.صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه در جهان برایحفظ موقعیتشان همواره به دنبال بحران سازی در جهان می باشند. بحرانهایی که کنترل وهدایت این بحرانها در اختیار خودشان است. گاهی جنگ جهانی ، گاهی جنگ منطقه ای و نیابتی، گاهی رواج قحطی،بیماری, گرسنگی و بیکاری و گاهی رواج تروریسم ان هم تروریسم دولتی که خطرناکترین نوع تروریسم است و…. 
 
جبار
۱۳۹۹-۰۴-۰۵ ۰۹:۴۶:۰۵
بعضي خسارت ها آنقدر وسيع است كه در اين دنيا قابل جبران نيست. واقعا نميدونم در پيشگاه خداوند چه جوابي دارند. خيلي ضرر به كشور و به جيب مردم زده شد.
 
کرامت سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۴-۱۱ ۰۲:۱۱:۲۰
حقیقت انقدر با ارزش است که باید ان را در حصاری از دروغها پوشاند.

(( وینستون چرچیل ))


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت

ممنون که نظر بنده را منتشر نمودید. اما چرا اینقدر دیر ؟



شما خبرنگاران و اصحاب رسانه از هوش اجتماعی بالایی برخوردارید اما عیب بزرگتان این است که نسبت به خیلی از مسائل مهم بی تفاوت هستید و همین بی تفاوتی شما باعث می شود که تلاش افشا کنندگان حقیقت بی نتیجه بماند و جامعه همچنان در تاریکی و ظلمت ناشی از باور دروغها به سر برد و شاهدید که جامعه ما کم کم دارد به کشوری عقب مانده و ویران تبدیل می گردد.


تا به حال بنده چند بار مقالاتی را برای شما ارسال کردم و شما بی تفاوت از کنار انها عبور کردید و حتی به خودتان زحمت ندادید پاسخی برای بنده بفرستید.

قبل از هر چیز بر این نکته اصرار می ورزم  که مدعی نیستم که در نوشتن

مطالبم خود را کامل و بی نقص می دانم اما صادقانه در راستای حل مشکلات جامعه تمام وجهه  همت خود را مخصوصا" بر بیان حقایق گذاشته ام .


بی تردید فریبکاری قویترین سلاح در زرادخانه قدرتمندان است و در هر زمانی

صاحبان قدرت و مقام برای تسلط بیشتر بر جامعه به انواع ترفندها و نیرنگها

متوسل می شوند.

از دید صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه بهترین راه برای  کنترل جامعه ایجاد ترس میباشد. کاری که والدین ما از

کودکی با ما اغاز میکنند  همان مسأله لولو خورخوره ، ساده ترین راهی که

همیشه جواب داده است. لولو خورخوره های امروز ، تروریست ، بمب اتم ،

گرمایش جو زمین ، موجودات فضائی ، شهاب سنکها و غیره.


بنده مقاله ای نوشته ام در باره دروغ بودن سلاح هسته ای  و ان را برای

رسانه ها و اشخاصی فرستادم از جمله برای بعضی از فرماندهان سپاه پاسداران و وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی..

 که مورد استقبال بعضی از انها قرار گرفت و حتی بخش سیاسی سایت وزارت دفاع این مقاله را در سایت اینترنتی خود منتشر نمود.

از همه جالبتر اینکه سازمان انرژی اتمی این مقاله را در بولتن خبری خود منتشر نمود و نشان می دهد که این سازمان کوچکترین اعتقادی به وجود این سلاح ندارد..


لینک بولتن خبری منتشر کننده مقاله بنده در بولتن سازمان انرژی اتمی:

https://www.aeoi.org.ir/portal/file/?271451/-__-%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-1397.7.17-(1).pdf




اگر کمترین اعتقادی به وجود سلاح اتمی بود وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی هیچ اهمیتی به مقاله بنده نمی دادند و بی تفاوت از کنار ان می گذشتند.

همچنین بخش فارسی سایت اسپوتنیک روسیه ( کشور مدعی داشتن سلاح هسته ای ) نیز این مقاله را منتشر نمود.

بنده در بندرعباس زندگی می کنم  و امادگی دارم که هر زمان صلاح بدانید در این مورد با شما با سند و دلایل منطقی و محکمه پسند در این مورد گفتگو نمایم.

اگر شما رسانه ها این مسائل را متعصبانه باور کنید و این فرصت را به دیگران ندهید تا این دروغها افشا شود در اینده ای نزدیک کشور ما به کشوری ویران و فقیر در حد کشورهای افریقایی تبدیل خواهد شد و دیگر گفتن حقایق بی فایده خواهد بود.


افرادی که عنوان دانشمند هسته ای را یدک می کشند فریبکارانی هستند که کارشان فقط باور دادن این موضوع به ملتها ( برده ها )  و ایجاد ترس و وحشت در دل انها می باشد.

چراغ هدایت جامعه دروغهاییست که در باورهاست و تا دروغهایی همچون بمب اتمی ، هارپ، مثلث برمودا و دروغهایی از این دست در باورها و ترس از این باورها در دلهاست اوضاع جهان  و علی الخصوص منطقه همیشه در بحران خاورمیانه همین است 



بنده اعتقاد دارم که هیچ تفاوتی بین دانشمندان به اصطلاح هسته ای و دعانویسان و فالگیران نیست و همه انها دروغگو و خالی بندند.

دانشمندان به اصطلاح هسته ای با استفاده از تحمیل دروغهایی که به انها جنبه علمی می دهند مردم را فریب می دهند و می ترسانند و دعانویسان و فالگیران با استفاده از احساسات مردم ساده لوح از انها سوء استفاده می کنند.

جالب است که هر دو گروه صدها کتاب هم برای باور دادن مطالبشان در جامعه پخش کرده اند.

راه مبارزه با ابرقدرتها و اذناب انها فقط افشای این دروغ است.و باید این موضوع  در تمام رسانه ها منتشر و به محیطهای دانشگاهی کشیده شود تا بسط و گسترش یابد و بتوان منشأ اثر در جامعه شد.

منتظر پاسخ شما هستم. امیدوارم بی تفاوت نباشید.

در پناه خدای بزرگ باشید.