تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
 
رئیس قوه قضائیه :

حفظ سلامت دستگاه قضا یک الزام است/ آمادگی قوه قضائیه برای پیگیری وضعیت قیمت مسکن

Share/Save/Bookmark
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از آمادگی دستگاه قضا برای پیگیری وضعیت قیمت مسکن خبر داد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اظهار کرد: حفظ سلامت قضایی یک الزام است و نباید از این موضوع غفلت کرد.
وی ادامه داد: همکاران ما بدانند هرگونه نا سلامتی در دستگاه قضایی باید بزرگ تلقی شود و نسبت به آن واکنش نشان داده شود.
رئیسی گفت: حفظ سلامت دستگاه قضا الزام است و باید در درون قوه قضائیه سلامت اداری وسازمانی این دستگاه تضمین شود.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع مردم وگزارشگران فساد اظهار کرد: این موضوع اهمیت بسیاری دارد این ناهیان از منکر باید بدانند که نظام حقوقی پشتیبانان آن‌ها است.
وی بیان کرد: بخشنامه حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در دستور العملی پیش بینی شده است و این دستور العمل مستند بر قانون و قوانین مصوب است باید گزارشگران فساد حقیقتا مورد حمایت باشند.
رئیسی افزود: اگر مردم فسادی را اعلام می‌کنند مورد حمایت حقوقی وقضایی هستند و کار آن‌ها باید مورد حمایت و پیشگیری باشد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به مسئله توجه به تولید گفت: هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور نباید دچار توقف شود، همکاران ما در سال ۹۸ با موفقیت کارگاه هاراحفظ کردند و به همین قوت هم در سال جاری کار دنبال می‌شود.
وی افزود: مسئله حفظ اشتغال و جهش تولید در دستور کار قوه قضائیه است و این کار باید توسط بخش‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی ودادستان‌ها انجام شود.
رئیسی تصریح کرد: حمایت از تولید و پیگیری برای جلوگیری از توقف کارخانه‌ها هدف ما است و مساعدت دولتمردان هم در این حوزه باید وجود داشته باشد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در بازار و لجام گسستگی در قیمت مسکن اظهار کرد: این امر قابل تحمل برای مردم نیست من اعلام کردم که دستگاه قضایی آماده پیگیری این موضوع است.
وی گفت: مسئولین بدانند که کار جهادی و انقلابی باید باشد؛ چند سال است که حوزه مسکن مشکل دارد و باید از گرفتاری مردم کاسته شود و این وضعیت قیمت‌ها باید با کنترل و نظارت بر بازار توسط دولتمردان اجرایی شود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات دولت آمریکا گفت: شرایط و وضعیتی که آمریکاییان در کشور‌های اروپایی بوجود آوردند حاکی از حقوق بشر آن‌ها است.
وی ادامه داد: امروز حقوق بشر آمریکایی برای تمام مردم جهان مشخص شده است و تمام مردم عالم متوجه شده اند که نظام استکباری چگونه حق و عدالت خواهی را در نطفه خفه می‌کند و قتل و غارت و کشتار راه می‌اندازد.
رئیسی بیان کرد: آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند بر ما هم فشار واردکننده و ۳ کشور پیشنهاد قطعنامه‌ای را علیه ما می‌دهند سه کشوری که از موضوع به شهادت رسیدن سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها حمایت کردند، اما به این کشور‌ها باید بی اعتماد بود همانطور که رهبری فرمودند نباید به اروپایی‌ها اعتماد کرد.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: باید به داشته‌های خودمان اعتماد کنیم و همچنان وقت باقی است که به داشته‌های خودمان و نیرو‌های کارآمد اعتماد کنیم یقین می‌دانیم اعتماد به این داشته‌ها می‌تواند کشور را پیش ببرد.


ح
کد مطلب: 413587
مرجع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان