تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
 

«الحشد الشعبی» مأمور امنیت دو گذرگاه مرزی عراق با ایران شد

Share/Save/Bookmark
«الحشد الشعبی» مأمور امنیت دو گذرگاه مرزی عراق با ایران شد
 
سازمان الحشد الشعبی به همراه نیروهای واکنش سریع عراق کنترل گذرگاه‌های مرزی در استان دیالی عراق با ایران را برعهده گرفتند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: فرماندهی عملیات مشترک عراق نیروهای مامور تامین امنیت در گذرگاه‌های مندلی(سومار) و المنذریه(خسروی) در مرز استان دیالی عراق با ایران را معرفی کرد.
سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق شامگاه شنبه در اظهاراتی خبری گفت: «چهارمین عملیات ابطال العراق شامل جستجو و پاکسازی برخی مناطق مرزی شرق عراق در استان دیالی از وجود احتمالی تروریست‌ها و همچنین شامل کنترل گذرگاه‌هاست».
وی افزود: «نیروهای واکنش سریع و نیروهای الحشد الشعبی مسئول کنترل و تامین امنیت گذرگاه‌های مرزی هستند».
الخفاجی همچنین به سخنان روز شنبه الکاظمی در حین حضورش در گذرگاه مندلی اشاره کرد که بر ضرورت حفاظت از گذرگاه‌ها و ممانعت از فساد مفسدان در آنجا از طریق دزدی از بیت المال و تعقیب آنها تاکید کرد و گفت که این عملیات طبق برنامه پیش می‌رود.
سرلشکر ستاد «عبد الامیر کامل  الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، روز شنبه از آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب و گریز عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران خبر داد و گفت: «صبح امروز مرحله چهارم عملیات ابطال العراق (قهرمانان عراق) با هدف تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) آغاز شد».

م
کد مطلب: 413804
مرجع : فارس