تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۵
 

حملات پهپادی و موشکی گسترده به پایگاه‌های نظامی و تأسیسات راهبردی عربستان

Share/Save/Bookmark
حملات پهپادی و موشکی گسترده به پایگاه‌های نظامی و تأسیسات راهبردی عربستان
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات نظامی گسترده در عمق خاک عربستان گفت چندین پایگاه و تأسیسات نظامی و اقتصادی راهبردی سعودی در جیزان، نجران و عسیر هدف قرار گرفت.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: تسنیم به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت عملیات نظامی گسترده در عمق خاک عربستان، پایگاه‌های نظامی حساس در جیزان  عسیر را هدف قرار داد.
به‌گفته وی، این پایگاهها با موشکهای بالستیک هدف قرار گرفت.
یحیی سریع تأکید کرد در صورتی که متجاوزان، به تجاوزگری خود و محاصره یمن پایان ندهند، نیروهای مسلح یمن هرگز در وارد کردن ضربات دردناک در برهه آتی به آنها درنگ نخواهند کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح بر ادامه دفاع مشروع از یمن بزرگ  و ملت عزیز آن تا تحقق آزادی و استقلال تأکید می‌کنند.
یحیی سریع همچنین از هدف قرار گرفتن اردوگاه نظامی تداوین در مأرب همزمان با نشست فرماندهان نظامی سعودی با مزدوران خبر داد و گفت این عملیات به هلاکت و زخمی شدن دهها نفر از متجاوزان و مزدوران انجام شد.
وی افزود عملیات بزرگ با موشکهای بالستیک با قدرت بسیار بالا و با تعداد زیادی پهپاد انجام شد.
یحیی سریع ادامه داد: تأسیسات نفتی بزرگ در منطقه صنعتی جیزان در این عملیات هدف قرار گرفت و عملیات با دقت بالا انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: آشیانه‌های جنگنده‌ها، استراحتگاه خلبانان و سامانه‌های موشکی پاتریوت در استان خمیس مشیط هم هدف قرار گرفت.
به‌گفته وی، چندین هدف نظامی در فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران هم با موشک و پهپاد مورد اصابت قرار گرفت.
ش
کد مطلب: 413837