تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
۱
 

حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟

Share/Save/Bookmark
حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟
 
رسانه های غربی در تازه ترین اقدام خود برای تشویش اذهان عمومی اینبار به سراغ نوید افکاری رفتند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: پروژه تحریف جمهوری اسلامی ایران این بار در ایستگاه تطهیر نوید افکاری، شروری که امنیت مردم را نشانه گرفت و شبکه های آن ور آبی به دنبال تطهیر و بی گناه نشان دادن او برآمدند. 
سناریو تکراری شبکه های معاند خارج نشین که پس از صدور حکم اعدام به دنبال تشویش اذهان عمومی برمی‌آیند این بار در ایستگاه نوید افکاری کشتی گیر سابق ایستاد فردی که در جریان اعتراضات سال ۹۷ یک شهروند بیگناه را به قتل رسانده بود. 
اقرار متهمان به قتل پس از حادثه 
ماجرا از این قرار است که ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ نوید افکاری کارمند سازمان آب شیراز را مقابل منزلش در محله شاه داعی الله با چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که در نتیجه خونریزی شدید و بریدگی عروق حیاتی گردن، مقتول به قتل رسید و جان خود را از دست داد.
افکاری که همه او را به عنوان کشتی‌گیر ایرانی می‌شناسند سال ۹۷ به طرز فجیعی یک شهروند بی گناه را به قتل می رساند و پس از قتل و تعقیب افکاری توسط دوربین‌های مداربسته او دستگیر می شود.
پس از کشته شدن این کارمند پدر مرحوم در مرجع انتظامی می‌گوید که پسرش در حال بازگشت به خانه بوده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و بازبینی فیلم دوربین مداربسته خیابان ها حکایت از آن دارد که افکاری مرتکب قتل شده است.
متهم پس از دستگیری در تحقیقات می‌گوید که مقتول را با دوستش تعقیب می‌کرد و در ترک موتور نشسته بوده و با چاقو اقدام به قتل مقتول می‌کند همچنین متهمان دیگر پرونده هم با دست خط خود در پلیس آگاهی اقرار می‌کنند که جرم را مرتکب شده‌اند و همچنین شاهدی این موضوع را تایید کرده است.
دروغ‌هایی که یکی پس از دیگری برملا شدند
شبکه‌های معاند همچون بی بی سی و ایران اینترنشنال چندین ساعت از آنتن شبکه خود را صرف بحث و بررسی درباره پرونده قتل یک کارمند به دست نوید افکاری کردند و در پروژه تشویش اذهان عمومی خود درباره شکنجه نوید افکاری صحبت کردند موضوعی که به هیچ وجه صحت ندارد و مشخص شد افکاری خود با دست خطش نوشته است که شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی مراجعه کند. 
حتی در صورت جلسه هایی که به دستخط نوید افکاری نوشته و خود ذیل آنها را امضا و اثر انگشت زده است مشخص شد که افکاری حتی توهینی هم از هیچ یک از ماموران نشنیده است و صحبت‌هایی که شبکه‌های خارجی می‌کنند صرفاً ادعاهای دروغین هستند.
حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟
افکاری در تمام مدت دادرسی وکیل داشته است 
اما ادعاهای دروغین شبکه های معاند صرفاً در حد شکنجه و توهین شنیدن نبود و آنها پا را فراتر گذاشتند و اعلام کردند که نوید افکاری وکیل تعیینی نداشته است ادعای دروغینی که باز هم رد شد و دروغ این شبکه‌ها را برملا ساخت.
جمشیدی اردکانی، وکیل تعیینی نوید افکاری که در پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان محکوم شناخته شده است، در خصوص ادعای مطرح شده در خصوص شکنجه نوید افکاری، عنوان کرد: متهم منکر ماجرای شکنجه شد؛ به نوید گفتم من باید تو را به پزشکی قانونی ببرم که گفت شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی برود و وضعیتم سالم است و هیچ مشکلی ندارم.
جمشیدی اردکانی در مورد اینکه برخی مدعی شدند که روند رسیدگی به پرونده قانونی نبوده است، گفت: من پرونده را مطالعه کردم بازپرس، مواد قانونی را در این پرونده رعایت کرد.
دیوان عالی کشور باید اعاده دادرسی کن
البته جمشیدی اردکانی در مرحله بدوی وکیل نوید افکاری بوده است و پس از آن در مرحله اراده دادرسی حسین یونسی وکالت پرونده نوید افکاری را برعهده گرفت و این نشان از آن دارد که این متهم هم در زمان رسیدگی به پرونده و هم پس از صدور حکم اعاده دادرسی وکیل داشته است.
حسین یونسی وکیل نوید افکاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حکم موکل خود اظهار کرد: نوید افکاری به دلیل قتل انجام داده مرتبط حکم قصاص گرفته است که البته ما این موضوع را برای اعاده دادرسی دیوان عالی کشور فرستاده ایم.
یونسی ادامه داد: با توجه به آن که تحقیقات جدیدی در این پرونده صورت گرفته با مدارک جدیدی را به دیوان ارسال کرده‌ایم دیوان عالی کشور باید داده دادرسی درباره پرونده را انجام دهد.
ساعت‌ها دروغ پراکنی برای تشویش اذهان عمومی 
با توجه به دلایل و قرائنی که از این پرونده به دست آمده و مطابق با صحبت‌هایی که متهم و وکلای او داشته اند مشخص شد که ادعای شبکه‌های آن ور آبی مانند بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال که ساعت‌ها آنتن شبکه خود را صرف دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی کرده‌اند هیچ یک صحت ندارد و صحبت های دروغین آنها همگی با دلایل قانونی رد شده است.
حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟
البته این اولین پرونده نبود که این شبکه های معاند به آن ورود پیدا کردند و قصد داشتند که با جهتی های دروغین آن را غیر واقعی نشان دهند و باید دید که دروغ این رسانه‌ها تا کجا ادامه دارد و آنها چقدر دیگر به تشویش اذهان عمومی ادامه خواهند داد.

م
کد مطلب: 414920
مرجع : باشگاه خبرنگاران
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۱۳ ۱۸:۰۴:۰۴
عدالت را اجرا کنید .تا زمانی که روند رسیدگی در محاکم به قدری طولانی می شود که افراد قاتل و جنایت کار تبدیل به یک قهرمان برای مردم می شود.یعنی جای قاتل و مقتول ،ظالم ومظلوم عوض می شود.