تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴
۱
 

استاندار کربلا: آماده پذیرش میلیونی زوار اربعین از سراسر جهان هستیم

Share/Save/Bookmark
استاندار کربلا: آماده پذیرش میلیونی زوار اربعین از سراسر جهان هستیم
 
در حالی که مسؤولان کشورمان از لغو مراسم اربعین به دلیل شیوع کرونا خبر دادند، استاندار کربلا در حرم سیدالشهدا (ع) به آمادگی کربلا برای پذیرش میلیونی زوار اربعین از سراسر جهان اشاره کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: استاندار کربلا که در دهه اول محرم برای جلوگیری از شیوع کرونا شهر را قرنطینه کرده بود و از ورود زوار سایر شهرهای عراق هم جلوگیری کرد، این بار در حالی که با ماسک به حرم امام حسین (ع) مشرف شده بود و در خیل عاشقان حسینی به عزاداری می‌پرداخت، از تصمیم جدید برای پذیرش زوار سراسر جهان در ایام اربعین خبر داد.
تصمیم جدید استاندار کربلا برای برپایی اربعین
بر همین اساس، استاندار کربلا توضیح داد که کربلا در ایام اربعین به روی نه تنها مردم عراق بلکه سایر عاشقان حسینی باز است و کربلا خود را برای پذیرش میلیون‌ها زائر اربعین آماده می‌کند.

این امر در حالی است که در ماه‌های اخیر برای جلوگیری از شیوع کرونا، چندین بار کربلا قرنطینه شده است.
روحانی: امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت
علاوه بر این، تصمیم جدید استاندار کربلا برای پذیرش میلیونی زوار داخلی و خارجی در حالی منعکس شده است که مسؤولان دولتی و حکومتی عراق هنوز به صورت رسمی تصمیم برای برپایی یا عدم برپایی اربعین را اعلام نکردند و مسؤولان کشورمان نیز در روزهای اخیر از لغو مراسم اربعین خبر دادند؛ به طوری که حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز گفته است: وضع عراق برای پذیرایی از زوار اربعین مناسب نیست و ما امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت.

همچنین ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق نیز گفت: تا الان نه عراق و نه ایران اجازه نمی‌دهند که زائران به شکل میلیونی وارد عراق شوند.
حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز با اشاره به آخرین وضعیت اربعین، تصریح کرد: در آخرین تماسی که با سفیرمان در عراق داشتم، اعلام کرد که مقامات عراقی به صراحت گفته‌اند: بنا داریم امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشیم و این موضوع تا این لحظه است.
آغاز پیاده‌روی اربعین از شهرهای دور از کربلا در عراق
 با تصمیم استاندار کربلا باید منتظر نظر مسؤولان دو کشور برای برپایی اربعین بود. البته از روز گذشته پیاده‌روی اربعین از برخی از شهرهای دور عراق آغاز شده است و مردم عراق از بیش از ۸۰۰ کیلومتری کربلا با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کرده‌اند تا روز اربعین در حرم سیدالشهدا (ع) باشند.

م
کد مطلب: 415006
مرجع : تسنیم
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۱۷ ۱۵:۱۴:۴۰
روحانی و ذو الفقاری و مسجدی نظر خودشان را گفتند اما گویا نظر امام حسین علیه السلام چیز دیگریست ( ،ان شاء الله) ما هم در انتظار خواهیم بود