تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۸
۱
 
آیا داستان آرامکو برای سعودی‌ها تکرار می‌شود؟

عربستان از جایی ضربه خورد که گمانش را نمی‌کرد

Share/Save/Bookmark
عربستان از جایی ضربه خورد که گمانش را نمی‌کرد
 
چهار حمله به فرودگاه أبها در عربستان طی چند روز، به خوبی برنامه آتی نیرو‌های مسلح یمن را آشکار کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، نیرو‌های یمنی با حملات پی در پی به فرودگاه بین‌المللی أبها در عربستان نشان دادند برای حملات دردناک‌تر و دقیق‌تر به مراکز حساس متجاوزان آماده‌اند. چهار حمله به فرودگاه أبها در عربستان طی چند روز، به خوبی برنامه آتی نیرو‌های مسلح یمن را آشکار کرد.
گزارشگر المسیره در این باره گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در راستای تثبیت معادله بازدارندگی و مقابله با سیاست بی‌احترامی به جان و مال یمنی‌ها، چندین عملیات در عمق خاک عربستان انجام دادند. از روز یکشنبه گذشته یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه بین‌المللی أبها را با پهپاد‌های صماد و قاصف ۲ k چهار بار هدف قرار داد.
به گفته سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، این حملات با دقت انجام شده و ارتش به اهداف خود دست یافته است. این حملات قرار است تا زمانی که حکام عربستان دست از جنگ بکشند و به محاصره یمن پایان دهند ادامه یابد.
تمرکز حملات بر فرودگاه أبها و مراکز حساس درون آن نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلح یمن آمادگی کامل دارند تا حملاتی دردناک را به اجرا بگذارند و تاسیسات نظامی را که از آن‌ها برای حمله به ملت یمن استفاده می‌شود، تخریب کنند.
گفتنی است پهپاد‌های صماد از انواع دیگری که در حال بکارگیری هستند قدرت تخریبی بیشتری دارند. حملات اخیر نشان داد که نیرو‌های یمنی دارای انواع پیشرفته تری از تجهیزات نظامی هستند که می‌توانند در حملات بعدی به کار گرفته شوند.
عبدالملک بدرالدین، دبیرکل انصارالله در سخنرانی خود وعده داده بود که نیرو‌های مسلح یمن ائتلاف متجاوزان را غافلگیر خواهند کرد و به آن‌ها از جایی ضربه خواهند زد که گمانش را نمی‌برند.
آنچه در فرودگاه أبها گذشت نشان دهنده عزم و اراده ملت یمن در ضربه زدن به متجاوزان است. متجاوزان نباید حمله به خطوط انتقال نفت را که نیمی از صادرات نفت عربستان را متوقف کرد، فراموش کنند. حملاتی که قواعد جدیدی در درگیری‌ها بنا کرد و همه تلاش رسانه‌ای سعودی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌ها را بی ثمر گذاشت.
نیرو‌های مسلح یمن طی حملات قبلی به خوبی نقاط ضعف پدافند ارتش عربستان را به دست آورده اند. در این شرایط متجاوزان دو راه پیش رو دارند، یا باید به توقف حملات و محاصره تن دهند یا حملات دردناک بعدی را قبول کنند.



ح
کد مطلب: 415069
مرجع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
 
یک مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۲۱ ۰۳:۰۳:۴۵
خداقوت رزمندگان یمنی!!امت اسلامی دست وبازوی شما رامیبوسدوبراین بوسه افتخارمیکند.