تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱
 

جزئیات شهادت ۲ مرزبان در دشت آزادگان

Share/Save/Bookmark
جزئیات شهادت ۲ مرزبان در دشت آزادگان
 
فرمانده مرزبانی ناجا، جزئیات شهادت دو مرزبانی خوزستان در درگیری مسلحانه در دشت آزادگان را تشریح کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در بازدید از محل شهادت دو مرزبان خوزستانی در دشت آزادگان، اظهار کرد: نقطه صفر مرزی، محلی است که مرزبانی استان خوزستان با گروه‌های مسلحی که قصد ورود به کشور را داشتند، درگیر شدند.

وی افزود: بر اساس مسئولیت گشت مرزی که تفحص مرز به صورت شبانه‌روزی است، از نیزارهای هور در نقطه صفر مرزی چهار تا پنج نفر که در چند قایق بودند، به صورت رگباری به سمت مرزبانان تیراندازی کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانان نیز به طور متقابل به سمت افراد مجهول شلیک کردند، افزود: در این تیراندازی، دو تا سه نفر از افراد مجهول به درک واصل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این درگیری حدود ۵۰ تا ۶۰ قایق به کمک گروه افراد مجهول آمده‌اند، عنوان کرد: یقین داریم که این افراد جز گروه‌های معاند و مترصد هستند تا به دور از چشم مرزبانان سلاح و مهمات را مخفیانه وارد کشور کنند یا اینکه اقدامات ضد امنیتی و تروریستی را علیه کشور انجام دهند.

گودرزی افزود: در این درگیری دو نفر به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یک نفر هم به صورت سطحی مجروح شد که مشکل جسمی خاصی ندارد.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: در تعقیب این افراد که منجر به درگیری مجدد شد، چند نفر از معاندان مجروح و نزدیک به چهار هزار انواع فشنگ‌های جنگی کشف شد که نشان از ورود مسلحانه و تأییدی بر معاند بودن آنها داشت.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «شهدای مرزبانی مظلوم هستند» و مرزبانان با رشادت هر چه تمام‌تر به امنیت مرزهای کشور حساسیت دارند که این امر قابل‌تحسین است.

روز گذشته دو مرزبان خوزستانی در درگیری با اشرار و حین حراست از مرز در دشت آزادگان خوزستان به شهادت رسیدند.

سروان مقداد بویر از لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد و استوار عبدالله مؤمنی از شهرستان ایذه در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

م
کد مطلب: 415320
مرجع : مهر