تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲
 

"دولت روحانی" در کاهش فاکتورهای جمعیتی کشور رکورد زد!

Share/Save/Bookmark
"دولت روحانی" در کاهش فاکتورهای جمعیتی کشور رکورد زد!
 
مخالفت حسن روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم وی با مسئله جمعیت کشور مسئله‌ای پنهان نبوده است از این رو بنا داریم در این مطلب به رکوردهای جمعیتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم نگاهی بیندازیم!
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بخشنامه بودجه سال 1400 را با هدف تدوین لایحه بودجه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد، در این بخشنامه رشد جمعیت و کالاهای اساسی در اولویت قرار گرفته است!
این در حالی است که مخالفت حسن روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم وی با مسئله جمعیت کشور، مسئله‌ای پنهان نبوده است، از این رو بنا داریم به رکوردهای جمعیتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم نگاهی بیندازیم!
کاهش جمعیت , حسن روحانی ,
بر این اساس، میزان موالید از حدود 20 در هر هزار نفر جمعیت در سال 1394 با کاهشی محسوس به 14.4 در هر هزار نفر جمعیت در سال 1398 به کم‌ترین حد خود طی 50 سال گذشته رسیده است!
از دیگر رکوردهای آقای روحانی، این‌که در زمان حاضر هر مادر ایرانی به‌طور متوسط طی دوره باروری خود، صاحب 1.7 فرزند می‌شود یعنی کمتر از 2 فرزند! در حالی که متوسط این عدد در دنیا بیش از 2.5 فرزند است و تا سال 1365 در ایران، مادران به‌طور متوسط بیش از 6.4 فرزند به دنیا می‌آوردند!
از سوی دیگر، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی خبر داده است که 12 میلیون جوان بلاتکلیفِ در سن ازدواج در کشور داریم که 1.5 میلیون آنها در آستانه تجرد قطعی‌ هستند، حدود 170 هزار طلاق سالانه، 3.5 میلیون زوج نابارور، آمار بالای کودک‌کُشی یا سقط جنین از آمارهای دیگر این حوزه‌اند!

م
کد مطلب: 415342
مرجع : تسنیم