تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۵
 

چرا توحش کاخ سفید تا الان به چشم روحانی نیامده؟

Share/Save/Bookmark
چرا توحش کاخ سفید تا الان به چشم روحانی نیامده؟
 
«در داخل کشور ما، مجموعه‌های سیاسی‌ای هستند که تحلیلشان این است؛ می‌گویند وقتی که طرف خیلی چهرۀ سگی از خودش نشان می‌دهد، شما عقب بنشینید!»
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید به تازگی (پنجم مهر) گفته است: «ما هیچ وقت کاخ سفید را با این توحش ندیده‌ایم. به دشمنی بر ملت ایران افتخار می‌کنند».

اما سوال اینجاست: چرا تاکنون چنین توحشی از سوی کاخ سفید در مقابل ایران دیده نشده؟

پاسخ امام خمینی(ره): یک قدم عقب‌نشینی کنید، صد قدم جلو می‌آیند!
«اگر ما یک قدم عقب بنشینیم، آنها صد قدم جلو می‌آیند. | بنای سیاسیون هم همین معناست که یک چیزی را تشر می‌زنند ببینند طرف چه جوری است؛ اگر چنانچه طرف ایستاد مقابلشان، اینها عقب می‌زنند و اگر چنانچه نه، آن بیچاره عقب رفت، اینها هم جلو می‌آیند. حیوانات هم همین جورند. حیوانات هم همین خصوصیات را دارند که اول می‌آید جلو ببیند این چه آدمی است. اگر این آدم ایستاد دستش را بلند کرد، فرار می‌کند. اگر این فرار کرد، دنبالش می‌کند. این خوی حیوانی است. | نقشه آن است که قدم به قدم پیشروی کنند. هر قدر شما عقب‌نشینی کنید، آنها پیشروی می‌کنند. آنها کمر به نابودی شما بسته‌اند. گمان نکنید با ملایمت و تسلیم دست‌بردار هستند، بلکه با استقامت و ایستادگی و اظهار حق و فریاد مظلومانه عقب می‌نشینند.»

پاسخ رهبر انقلاب: محاسبات دنیا این است!
«در داخل کشور ما، مجموعه‌های سیاسی‌ای هستند که تحلیلشان این است؛ می‌گویند وقتی که طرف خیلی چهرۀ سگی از خودش نشان می‌دهد، شما عقب بنشینید! خُب، شما این را قبول دارید؟ عقب بنشینیم؟ یا نه؛ معتقدید که هرگونه عقب‌نشینی، طرف را تشجیع می کند؟ به مجردی که دیدند شما با اخم می‌ترسید، می‌گویند آقا اخم کنید؛ علاج این آدم اخم است. به مجردی که دیدند تهدید به کتک یا خود کتک، شما را به عقب‌نشینی وادار میکنند، می‌گویند دو تا بیشتر بزن تا خوب از همۀ حرف‌هایش دست بردارد. طرف، اینجوری است. محاسبات دنیا این است!» (۸۹/۰۵/۳۱)

یادآوری تاریخ
این حد بالای توحش که رئیس جمهور به آن تصریح کردند، به دلیل حد بالای نرمش دولت ایشان در مقابل آمریکا بود: آمریکا از ابتدای انقلاب بارها تقاضای مذاکرۀ مستقیم با ایران را داشت؛ اما گفتگوی مستقیم با کدخدا و دیپلماسی لبخند اولین بار توسط دولت آقای روحانی اجرایی شد. درخواست دیدار رسمی مقامات ایران و آمریکا، اولین بار توسط آقای ظریف اجابت شد. پر کردن رآکتور اراک با سیمان و تعطیل کردن بخش قابل توجهی از فعالیت‌های هسته‌ای به درخواست آمریکا، پیش از عمل آمریکا به تعهداتش، توسط دولت  دکتر روحانی انجام گرفت و باوجود برطرف نشدن تحریم‌ها، دولت دکتر روحانی اقدام متقابلی انجام نداد.


م
کد مطلب: 415346
مرجع : کانال حجت الاسلام پناهیان