تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
 
چهارشنبه ۹ مهر؛

جان‌باختن ۱۸۳ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته

Share/Save/Bookmark
جان‌باختن ۱۸۳ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته
 
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

همچنین ۴۰۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون چهار میلیون و ۱۴ هزار و ۸۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

م
کد مطلب: 415348