تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵
 

بیانیه مهم نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور درباره بحران قره‌باغ

Share/Save/Bookmark
بیانیه مهم نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور درباره بحران قره‌باغ
 
نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان و اردبیل در پایان نشست فصلی خود، در خصوص جنگ قره باغ بیانیه ای صادر کردند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:در پایان نشست فصلی نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور بیانیه ای  پیرامون مسائل و موضوعات مختلف صادر شد . در بخشی از این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به آذربایجان، کشور اهل‌بیت نیست و دولت آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده و با این اقدام در صدد اجرای 4 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برآمده است. 

ما به اقتضاء آیات قرآن و سیره معصومین و به اقتضاء فلسفه انقلاب اسلامی خود را ملزم به حمایت و دفاع از مظلوم می‌دانیم. ملت آذربایجان بهتر از همه می‌دانند که جمهوری اسلامی بالاترین کمک و حمایت را در طول اشغال قره‌باغ به آذربایجان داشته و در تمام محافل بین‌المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و وزارت امور خارجه نیز اخیراً دوباره بر تمامیت ارضی آذربایجان در غائله اخیر تأکید کرده است. اگر عنایات جمهوری اسلامی در بدو اشغال قره‌باغ نبود قطعاً اشغال تا باکو امتداد می‌یافت.

در حال حاضر نیز تنها راه زمینی آذربایجان برای نخجوان، خاک جمهوری اسلامی است که ایران سخاوتمندانه آن را در اختیار دولت آذربایجان قرار داده است.

جای تأسف است که اخیراً دشمنان رابطه دو کشور دوست، به بهانه‌های واهی هیاهو و غوغا راه انداخته و جمهوری اسلامی را متهم به خیانت کرده‌اند. این نکته اقتضاء می‌کند که ما نسبت به حجم جنگ روانی دشمن حساس بوده و ابزار برآورده شدن منویات شوم آن‌ها نگردیم.

ما با تجلیل از پیروزی‌های اخیر، از خداوند متعال برای شهداء ملت بزرگ آذربایجان علو درجات مسألت داریم و امیدواریم این غائله هر چه سریع‌تر با احقاق حق به ذیحق به پایان برسد و از خونریزی‌های بیشتر جلوگیری گردد.

سید محمدعلی آل‌هاشم
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی

سیدحسن عاملی
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

علی خاتمی
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان

سیدمهدی قریشی 
نماینده ولی‌فقیه  در استان آذربایجان‌غربی»

م
کد مطلب: 415363
مرجع : جهان