تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
 

انتقاد شدید پوتین از کارزار اطلاعاتی غرب برای تضعیف دستاورهای پزشکی روسیه

Share/Save/Bookmark
انتقاد شدید پوتین از کارزار اطلاعاتی غرب برای تضعیف دستاورهای پزشکی روسیه
 
رئیس جمهوری روسیه از تلاش کشورهای غربی برای تضعیف دستاوردهای پزشکی روسیه به ویژه واکسن کرونا شدیدا انتقاد کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتقاد از برخی کشورها تاکید کرد که یک کارزار اطلاعاتی برای تضعیف دستاورهای روسیه در حوزه پزشکی شکل گرفته است. 
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه در اوت 2020 اولین واکسن مقابله با کرونا را در جهان به ثبت رساند و علیرغم تایید این واکسن از سوی مجامع علمی و پزشکی کشورهای غربی در حال انتشار اطلاعات غلط برای زیر سوال بردن دستاورد علمی روسیه هستند. 
دفاع پوتین از واکسن روسی درحالی مطرح می‌شود که اوایل ماه جاری میلادی «اینگریدا سیمونیت» نخست وزیر لیتوانی در اظهاری نظری عجیب، واکسن روسی را یک سلاح هیبریدی دیگر از سوی مسکو خوانده بود. 
پوتین در ادامه افزود: ما به اصطلاح با سیاست مهار روسیه مواجه هستیم که البته واقعیتی است که از دیرباز وجود داشته است. منظور من رقابت نیست که در روابط بین المللی امری طبیعی است من درباره یک رویکرد تهاجمی با هدف جلوگیری ما از توسعه و متوقف کردن روسیه صحبت می‌کنم؛ تحریک برای بی ثباتی داخلی و تضعیف ارزشهای ما از جمله این تلاشهای خارجی است.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که برخی از کشورها حتی در تلاش برای پنهان کردن این رویکرد خود نیز نیستند و کارزهای اطلاعاتی خود بر پایه تئوریهای توطئه را دنبال می‌کنند. 
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا ضمن انتقاد از رویه سخت اتحادیه اروپا در زمینه تعاملات پزشکی با روسیه در عین حال گفته بود، کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا درحال درخواست برای خرید واکسن اسپوتنیک-وی ساخت روسیه هستند.
لاوروف تاکید کرد، امروز کشورهای زیادی مثل جمهوری چک منتظر تایید واکسن اسپوتنیک از طرف سازمان دارویی اتحادیه اروپا هستند تا آن را سفارش بدهند. در مجارستان آنها در حال رسیدگی هستند و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. شمار کشورهای اروپایی متقاضی واکسن روسی در حال افزایش است. همین چند روز پیش نیز ما درخواستی از پادشاهی موناکو داشتیم تا همه جمعیت این کشور کوچک در سواحل مدیترانه را با این واکسن تامین کنیم.
ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنانش در شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه گفت، شبکه‌های تروریستی بین المللی در تلاشند تا فعالیتهای خود را در روسیه بازیابی کنند. وی تروریسم را خطرناکترین تهدید برای کشورش خواند و در عین حال تاکید کرد که مبارزه با تروریسم در مناطق دور از روسیه مثل سوریه ادامه دارد. 
 
کد مطلب: 421505