تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۴
 

700 کودک مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا هستند

Share/Save/Bookmark
 
برخلاف وعده‌های دولت «جو بایدن» برای تسهیل شرایط برای پناهجویان، سند داخلی اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا نشان می‌دهد بیش از 700 کودک مهاجر بدون همراه در بازداشت گشت مرزی واشنگتن هستند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:  طبق سند داخلی اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده (CBP)، بیش از ۷۰۰ کودک مهاجر بدون همراه در بازداشت گشت مرزی آمریکا قرار دارند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «هیل»، پایگاه خبری «اکسیوس» طبق یکسری اسناد داخلی اداره مهاجرت و محافظت مرزی ایالات متحده گزارش کر که بیش از ۲۰۰ تن از ۷۰۰ کودک مهاجر به مدت ۴۸ ساعت در بازداشتگاههای مرزی آمریکا محبوس بودند و پلیس مرزی آمریکا ۹ کودک مهاجر بدون همراه را به مدت ۷۲ ساعت در بازداشتگاههای مرزی محبوس کرده بود.

طبق این گزارش، تنها در یک روز سه‌شنبه هفته جاری، بیش از ۴۰۰ کودک پناهجو به وزارت بهداشت و پناهگاههای خدمات انسانی منتقل شده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که دموکرات‌ها بشدت از سیاست‌های دولت ترامپ در بازداشت کودکان مهاجر و جدایی آنها از خانواده‌هایشان انتقاد داشتند اما با روی کار آمدن دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، آمار و ارقام نشان می‌دهد که هنوز تعداد کودکان مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا بسیار بالا است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در توجیه افزایش تعداد کودکان مهاجر در بازداشت گشت مرزی آمریکا گفت: «ما چند گزینه داریم: می‌توانیم آنها را به خانه بازگردانیم... می‌توانیم به سرعت آنها را از داخلی اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده به این اقامت‌گاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتقل کنیم... ما می‌توانیم آنها را بدون هرگونه بررسی به خانواده‌ها و حامیانشان برگردانیم. ما گزینه وسط را انتخاب کرده‌ایم».

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌های سختگیرانه برای پناهجویان بسیار شدت داشت و اخبار زیادی از بازداشت کودکان مهاجر و قراردادن آنها در شرایط نامناسب منتشر می‌شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

علیرغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.
ش
کد مطلب: 421576