تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۸
 

مخالفت آلمان با تحریم خط لوله نورد استریم ۲ توسط آمریکا

Share/Save/Bookmark
 
سفارت آلمان در آمریکا در نامه‌ای به قانون‌گذاران آمریکایی، با تحریم پروژه نورداستریم ۲ مخالفت کرده و چنین اقدامی را موجب تضعیف روابط دو طرف توصیف کرد
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: دولت آلمان روز یکشنبه با تحریم پروژه خط گاز نورداستریم ۲ از سوی آمریکا مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، سفارت آلمان در آمریکا در نامه‌‌ای محرمانه به قانون‌گذاران آمریکایی نوشت، چنین اقدامی موجب تضعیف اعتبار آمریکا و «لطمه به اتحاد دو سوی اقیانوس اطلس» خواهد شد.

در این نامه آمده است، برلین «کاملاً مصمم به اجرای موفق» توافق مشترک ماه جولای «به‌منظور تقویت اوکراین و امنیت انرژی اروپا و جلوگیری از سو استفاده روسیه از این خط لوله برای اهداف سیاسی خصمانه است».

سفارت آلمان در آمریکا می‌افزاید: «تحریم آمریکا علیه نورد استریم ۲ موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن تعهدی می‌شود که در بیانیه مشترک به آلمان داده شده است، اعتبار دولت آمریکا را تضعیف می‌کند و دستاوردهای بیانیه مشترک از جمله مفاد مروبط به حمایت از اوکراین را به خطر می‌اندازد».

هفته گذشته «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به بهانه تکمیل خط لوله انتقال گاز به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» نیز توضیح داد: «تحریم‌های نورد استریم ادامه این زبان تحریم است که واشنگتن سرسختانه از کنار گذاشتن آن امتناع می‌ورزد».

ریانووستی به نقل از سخنگوی کرملین نوشت: «تحریم زبان مورد علاقه واشنگتن است. البته این چیزی است که ما به شدت به آن نگرش منفی داریم، ما بیش از یک بار در مورد آن صحبت کرده‌ایم. ما مجدداً آن را غیرقانونی و نادرست می‌دانیم».

ش
کد مطلب: 437462