تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۴
 

ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی

Share/Save/Bookmark
 
طرف‌های مختلف فلسطینی با محکومیت اقدام رئیس رژیم صهیونیستی در ورود غیرقانونی به مسجد ابراهیمی تاکید کردند که انتفاضه و مقاومت با همه اشکال آن ادامه دارد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در راس جمعی از شهرک نشینان صهیونیست و در میان تدابیر شدید امنیتی که نظامیان صهیونیست از شب گذشته در بخش قدیمی شهر الخلیل اعمال کرده بودند وارد مسجد ابراهیمی شد.

به گزارش المیادین، رئیس رژیم صهیونیستی از چند روز قبل برنامه خود را برای روشن کردن شمع‌های شمعدان واقع در مسجد ابراهیمی به مناسبت آغاز جشن تلمودی حنوکا اعلام کرده بود.

نظامیان صهیونیست امروز با ممانعت از رسیدن نمازگزاران به مسجد الخلیل و ایجاد پست های نظامی در پیرامون حرم، شرایط هتک حرمت این مکان مقدس توسط رئیس رژیم اشغالگر صهیونیستی را فراهم کردند.

یکی از ساکنان اطراف حرم ابراهیمی می‌گوید کار یهودی‌سازی حرم ابراهیمی از مدتی قبل آغاز شده است، اما اهالی الخلیل با وجود همه تعرض‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی به مقابله با این رژیم ادامه خواهند داد.

قبل از ظهر امروز نیز ده‌ها فلسطینی در حالی که پرچم‌های کشورشان را در دست داشتند، در مقابل ورودی مسجد ابراهیمی و در برابر نظامیان صهیونیست تجمع کرده و در محکومیت تصمیم رئیس اسرائیل برای هتک حرمت این مکان مقدس شعار سر دادند.

در همین حال نظامیان صهیونیست با حمله به معترضان آنها را متفرق کرده و یک نفرشان را بازداشت کردند.

این در حالی است که طرف‌های مختلف فلسطینی ضمن محکوم کردن این اقدام رئیس رژیم صهیونیستی آن را تحریک احساسات همه مسلمانان خواندند و درباره تبعات آن به این رژیم هشدار دادند

«طارق عز الدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری این اقدام رئیس رژیم صهیونیستی را در راستای تکمیل عملیات یهودی‌سازی قدس خواند و تاکید کرد: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم اشغالگران واقعیت جدیدی را تحمیل کنند.

عز الدین گفت: گستاخی بیش‌تر رژیم اشغالگر در ارتکاب جرم و جنایت علیه ملت فلسطین و مقدسات آن ناشی از عادی سازی کشورهایی عربی است که شریک این جنایات شده‌اند.

عزالدین تاکید کرد: انتفاضه متوقف نشده و کار مقاومت با همه ابزارها و شیوه‌ها ادامه دارد.

«محمد حماده» سخنگوی حماس هم در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: اقدام رئیس اسرائیل ثابت می‌کند که همه آنها به راست‌های افراطی گرایش دارند.

«واصل ابویوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز با تاکید بر اینکه یک سیاست تنش خصمانه علیه حرم ابراهیمی وجود دارد، گفت: ورود غیرقانونی رئیس اسرائیل به حرم ابراهیمی در راستای ایجاد واقعیت جدیدی بر فلسطین است که با حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر برای چپاول حقوق ملت فلسطین انجام می شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز رژیم اشغالگر را مسئول کامل تجاوزها علیه حرم ابراهیمی و تبعات آن بر امنیت منطقه خواند و گفت: هتک حرمت حرم ابراهیمی در راستای حمایت رسمی از تروریسم شهرک نشینان صهیونیست است.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای با هشدار درباره تبعات این اقدام رئیس رژیم صهیونیستی گفت: انتفاضه الاقصی نیز در پاسخ به ورود غیرقانونی آریل شارون به مسجد الاقصی کلید خورد.

انتهای پیام/.

ش
کد مطلب: 437466