تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱
 

دستگیری اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق انسان و مواد مخدر در آلبانی

Share/Save/Bookmark
 
یک روزنامه آلبانیایی از بازداشت تعدادی از اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی خبر داده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: روزنامه «اگزیت» آلبانی گزارش داد، اعضای گروهک تروریستی منافقین که از سال 2013 میلادی به آلبانی پناهنده شده‌اند بر اساس یک سند رسمی که توسط این رزنامه مشاهده شده است، به دلیل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی دستگیر شده‌اند.
 
این گزارش افزود: این سند خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، جزئیات یک برگه محرمانه از جرایم را ارائه می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها شامل اعضای این گروهک می‌شود.
 
در این بیانیه آمده است که دو عضو منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. در 11 جولای 2021 میلادی، پلیس یک خودرو حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد. تحقیقات بیشتر منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد.
 
بر اساس این سند، مشخص شد که بین سال‌های 2019 تا 2021 میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود 400 عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.
 
اما این همه ماجرا نیست. در 18 جولای 2021، یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و دو مقام ارشد گروهک منافقین یعنی «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب‌آقا» دستگیر شدند. در سند رسمی گزارش شده است که آنها به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده‌اند. این دو نفر با دستور مستقیم سفیر امریکا در آلبانی آزاد شده‌اند.
 
به گفته یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، این رویکرد جنایتکارانه به سال 2015 بازمی‌گردد. اسناد و منبع ادعا می‌کنند که اطلاعات مربوط به این جنایات نیز به سفارت آمریکا در تیرانا تحویل داده شده است. اگزیت میگوید، برای ارزیابی درستی سند با سفارت آمریکا تماس گرفته اما هیچ پاسخ رسمی داده نشده است.
 
این رسانه در ادامه نوشته است: MEK که با نام «مجاهدین خلق ایران» شناخته می‌شود، یک گروه اپوزیسیون سیاسی ستیزه‌جوی ایرانی است که از سرنگونی حکومت فعلی حمایت می‌کند. اگرچه این نام‌گذاری از آن زمان لغو شده اما قبلاً توسط اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ژاپن به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شد. آنها اکنون از حمایت و حتی حمایت گسترده اتحادیه اروپا و آمریکا برخوردار هستند.
 
در سال 2013، دولت آمریکا از این گروهک در تبعید درخواست کرد که در آلبانی مستقر شوند، اما آنها در ابتدا این پیشنهاد را رد کردند. آنها در نهایت موافقت کردند که 3000 عضو را به کشور منتقل کنند و آمریکا 20 میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای این هدف کمک کرد. در سال 2016، 280 عضو دیگر به آلبانی به یک اردوگاه تحت حفاظت شدید در Manze، شهر دورس نقل مکان کردند. تعداد کمی از روزنامه‌نگاران اجازه ورود به این  محوطه را پیدا کرده‌اند.

ش
کد مطلب: 437717
مرجع : رجانیوز