تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵
 

شیعیان لبنان در جایی حاضر هستند که مقاومت حضور داشته باشد

Share/Save/Bookmark
 
مفتی جعفری لبنان تأکید کرد که شیعیان این کشور نسبت به گذشته، پایبندی بیشتری به مقاومت و گزینه‌های سیاسی و مبارزاتی آن خواهند داشت.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان به شدت از وضعیت نابسامان این کشور انتقاد کرد و گفت که جریان مقاومت در لبنان تضعیف نخواهد شد.

پایگاه خبری النشره به نقل از قبلان گزارش داد، شیعیان لبنان نسبت به گذشته، پایبندی بیشتری به مقاومت و گزینه‌های سیاسی و مبارزاتی آن خواهند داشت.

وی تأکید کرد، شیعیان لبنان در جایی حضور خواهند داشت، که مقاومت حضور داشته باشد. لذا، محیط شیعی، از بین نخواهد رفت، متزلزل نخواهد شد  و در انزوا قرار نخواهد گرفت.

مفتی لبنان خاطر نشان کرد، اتحاد سیاسی شیعیان، سنگ بنای حمایت از لبنان و تمامیت ارضی، صلح و همزیستی در آن است.

قبلان در بخش دیگر اظهارات خود، به بحران در لبنان پرداخت و گفت که این مسئله، فقط با یک تصمیم سیاسی سرنوشت‌ساز حل خواهد شد، نه از طریق «سایکس پیکو لبنانی».

وی تصریح کرد، با وجود اینکه لبنان با بحران بزرگی روبروست، ولی می‌تواند بار دیگر به پای خیزد، ولی وقت تنگ است و نجات کشور با کار میسر است، نه با تبلیغ و دروغ.

در همین ارتباط، قبلان به تازگی درباره وضعیت سیاسی لبنان، نامه‌ای سرگشاده به «بشاره الراعی» اسقف مسیحیان مارونی این کشور فرستاد و بر لزوم مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مشکل، پروژه آمریکا برای یهودی‌سازی منطقه است، تصریح کرد، بر اساس این پروژه، تل‌آویو و منافع آن، بخش لاینفک امنیت و منافع واشنگتن به شمار می‌رود.

مفتی جعفری لبنان خطاب به الراعی گفت: «مشکل اینجاست که محاصره، فشار، دلار، هرج و مرج و لشکرکشی با یک ائتلاف طویل و عریض به فرماندهی واشنگتن، فقط برای حمایت از تل‌آویو با جانبداری از آن است، نه با بی‌طرفی».

وی خاطر نشان کرد، به همین دلیل است که گفتیم با تهدید و با رژیم صهیونیستی هیچ بی طرفی درکار نیست؛ اینها همه نقشه آمریکاست که با نقابهای مختلفی مانند داعش، تکفیر و یهودی‌سازی خود را نشان می‌دهد؛ زیرا در این جنگل، هر کشوری با قدرت خود زندگی می‌کند و قانون جنگل می‌گوید که شیر بدون چنگال هیچ ارزشی ندارد.»

ش
کد مطلب: 437770