تاریخ انتشار : شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
 
خطیب جمعه تهران:

شهید بهشتی ظرفیت عظیم مدیریت جهانی داشت/ مسئله آب جز مسائل بحران‌آفرین ما است

Share/Save/Bookmark
 
شهید بهشتی ظرفیت عظیم مدیریت جهانی داشت نه مدیریت ایرانی، اما این نعمت را از ما گرفتند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضایی و یکی از متفکرین بزرگ تاریخ شیعه و علمای برجسته مجاهد به روز و یکی از بزرگترین شخصیت‌های ایجاد کننده سازمان و تشکیلات و عناصر کادرساز است.

وی افزود: شهید بهشتی مظلوم زیست و به شهادت رسید بلکه یکی از جهات مظلومیت ایشان این است که شناخته نشد و هنوز هم شناخته نشده است.

ایشان در دوران طلبگی و در قبل از انقلاب ما در ابعاد مختلف ما را راهنمایی و کمک‌های مالی و معنوی می‌کرد.

صدیقی تصریح کرد:‌ شهید بهشتی یک نیروی تحول آفرین بود و هیچ‌گاه روند ایستایی نداشت و طرح مدرسه حقانی از سوی شهید بهشتی بود. ایشان کار برای خدا می‌کرد و از ناملایمت‌ها هراسی نداشت و آزاده و موحد بود. ظرفیت عظیم مدیریت جهانی داشت نه مدیریت ایرانی داشت اما این نعمت را از ما گرفتند.

وی در ادامه عنوان کرد: قبل از ترور فیزیکی شخصیت شهید بهشتی را ترور و منزوی کردند اما همانگونه که مقام معظم رهبری در مورد سردار دلها شهید سلیمانی فرمودند اثر سردار سلیمانی و ترس دشمن از شهید سلیمانی انقلاب را بیمه کرد و گویا شعاع جدش حضرت اباعدالله حسین و خون هدایتگر و افشاگر نفاق و منافقین بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه قوه قضائیه نگهبان قانون است، گفت: قوه قضائیه از پایمال و کمرنگ شدن قانون جلوگیری می‌کند و پاسدار امنیت مردم قانون مدار در مسئله پیشگیری و درمان است چرا که در قدم اول سعی می کند در جامعه فضای امنیت و سلامت به وجود آوردند تا مردم مبتلا به هنجارشکنی و ایجاد نا امنی و تعدی و تجاوز نشوند.

وی افزود:کسی اگر در فضای قانون و امنیت مرتکب گناهی شد این قوه قضائیه است که بدون هیچ تبعیضی با فاسد و هنجارشکن و افرادی که تمدن و فرهنگ ندارند و قانون را محترم نمی‌شمارند، برخورد قانونی می‌کند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه اقتدار دستگاه قضا سبب خاموش شدن فتنه آشوب ‌های خیابانی منافقین در کشور شد، تصریح کرد:‌ امروز هم در جریان فتنه و جریانات دیگر که موجی را ایجاد می‌کند این قوه قضائیه است که نمی‌گذارد این امواج وارد زندگی مردم شود.

صدیقی ادامه داد: همه روسای قوه قضائیه منتخب نائب امام زمان بودند و رسالت خود را ایفا کردند در این مرحله اخیر که دو شخصیت ممتاز، انقلابی و جهادی که رهبری انتخاب و انتصاب فرمودند تفاوتشان با روسای قوه سابق این است که از درون قوه قضائیه بودند و امتحان خود را داده و اشراف و اطلاعات در اختیارشان بود و رهبر انقلاب  برنامه 70 صفحه ای آقای رئیسی را تحسین فرموده ودستور اجرا دادند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور گفت «در قوه قضائیه، خودم مطالبه‌گر بودم، اگر رئیس جمهور شوم خودم بدهکارم اما اگر بخواهیم ریشه فساد را بزنیم باید ببینیم فساد از کجا ناشی می‌شود»؛ آیت‌الله رئیسی با این انگیزه پرچم دستگاه اجرایی را در اختیار گرفت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ خدا را گواه می‌گیرم طی این یک دهه که ما در جمع شما مومنان هستیم قطعا سراغ ندارید که ما از کسی تعریف کرده باشیم اما من رئیس نورانی قوه قضائیه فعلی را از 50 سال قبل و از دوره نوجوانی می‌شناسم ایشان شخصیتی متین، به معنی واقعی کلمه معتقد، جهادی، مسلط بر قانون و جریان دستگاه قضایی از لحاظ اشراف اطلاعاتی، مصمم، با عزم، بی‌حاشیه و به تمام معنا ولایتمدار و از بن دندان معتقد به ولایت است و در این شرایط جسمی و سنی بیش از یک جوان تازه کار، شتاب در امور دارد.

صدیقی ادامه داد: امروز مسئولان زیر پرچم ولایت عاشقانه خدمت می کنند و با همه وجود در عرصه خدمت فداکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس فعلی دستگاه قضا در مبارزه با فساد امتحان خود را داده و انتظار می رود با برنامه فرهنگی این مسیر را بهتر از پیش بپیماید، گفت:‌ انسجام، همدلی و هم افزایی قوا می‌تواند برای ما مدینه فاضله بسازد و در این مبارزه با فساد خود دستگاه قضا اولویت دارد و در توصیه مقام معظم رهبری تاکید شده است.

خطیب جمعه تهران گفت: رشد فضائل در دستگاه قضائی رو به افزایش است چون خود اخلاقی بودن، بی تکلف بودن، بدون مقدمه وارد مجتمع‌ها شدن، با زندانی ها گفت‌و گو‌کردن، با مردم ارتباط مستقیم برقرار کردن، مورد اعتنا قرار دادن نامه مردم رئیس دستگاه قضا کار فرهنگی است.

صدیقی با بیان اینکه قضات شریف کشور خود را تافته جدابافته از روحیه و روش حاکم بر دستگاه قضایی ندانند، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هیچ ملت و امتی نمی‌شود به قداست از آنها یاد کرد تا حق مظلوم و ضعیف از آدم های گردن کلفت گرفته شود. باید وقتی مظلوم وارد محکمه و شعبه دادسرا می شود احساس عزت کند و با خود بگوید چه پناه‌گاه خوبی و امنیت مناسبی است.

وی ادامه داد: مردم وقتی وارد دادگاه‌های ما می‌شوند جایگاه عدالت را مختص امیرالمومنین می‌دانند و انتظار دارند قاضی علاوه بر رفتار عادلانه و بر مبنای عدل  اخلاق خوبی نیز داشته باشد، اگر قاضی به عدل برخورد کند اما متکبر باشد عدالتش ناقص است.

خطیب جمعه تهران گفت: علاوه بر قانون‌دانی، قانون‌مداری و عدالت به معنای واقعی کلمه، تواضع، اخلاق و احترام گذاشتن به مردم در اولویت است. قاضی باید خدا ترس باشد. قاضی که به ولایت اعتنا ندارد حق قضاوت ندارند. قضات شریف زیاد هستند و الگوی ما در قضاوت پیامبر و امیرالمومنین هستند. 

وی با اشاره به حادثه دلخراش زلزله در افغانستان ضمن تسلیت این حادثه غم‌انگیز گفت: با دستور رئیس جمهور هلال احمر ایران با کمک‌های متناسب حضور دارند اما انتظار است مردم در امر کمک‌های مومنانه به یاری مردم افغانستان بشتابند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به کم آبی به ویژه در فصل تابستان، گفت: مسئله آب جز مسائل بحران‌آفرین ما است و انتظار است مردم در آب و برق صرفه‌جویی لازم را صورت دهند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:‌ پای سخن شیاطین نشستن در این شبکه های مجازی، ماهوارها و لجن پراکنی‌های روباه فرتوت انگلیس و عربستان سعودی، مثل پرستش می‌ماند. اگر آن گوینده از خدا سخن می ‌گوید همه شنوندگان بندگی خدا را می‌کنند اما اگر گوینده شیطان است و حرف‌های شیطانی می‌زند کسی که به این سخنان گوش می‌سپارد بندگی شیطان را می‌کند. 

خطیب جمعه تهران ادامه داد: در سبک زندگی نیز اینگونه است. مسئله حجاب دستور خدا و قرآن کریم است و این همه بانوان محجبه و دارای مباهات در طول این 43 سال در سنگر حضرت زهرا (س)، شهید دادند و برای حفظ ارمغان شهدا زینب وار ایستادند و  با عفت، حجاب و قناعت،  متانت و رضا و تسلیمشان مورد رضای خدا و خشنود کننده شهدا هستند. 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ برخی‌ها غافل هستند و با القای شیطاین تغییر هویت داده‌اند که مقام معظم رهبری در 14 خرداد در این باره تذکر دادند. دشمنان و غافلان می‌خواهند سبک لباس و زندگی ما را غربی، شیطانی و لائیک کنند اما ملت ایران هرگز خود را در مسیر اطاعت از غربی‌ها و شیاطین قرار نخواهند داد.
کد مطلب: 444288