تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۳
 

تشییع پیکر مادر ژاپنی شهید بابایی بر دستان زنان و مردان ایرانی

Share/Save/Bookmark
تشییع پیکر مادر ژاپنی شهید بابایی بر دستان زنان و مردان ایرانی
 
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس محمد بابایی که با عنوان مهاجری از سرزمین آفتاب شناخته می‌شد، صبح امروز (یکشنبه 12 تیر 1401) با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم از مسجد انصارالحسین (ع) نیروی هوایی در تهران برگزار شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافت و پس از بیان سخنانی به خانواده و بازماندگان این مرحومه تسلیت گفت.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این مراسم پیام تسلیت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را قرائت کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و غلامعلی حدادعادل و محمدحسین صفارهرندی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی که از چندی قبل به‌علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بستری بود، جمعه 10 تیرماه 1401 دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) متولد 1317 در ژاپن بود و از سال 1384 با انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و در ادامه با موزۀ صلح تهران به‌عنوان مسئول بخش تبادل فرهنگی با ژاپن همکاری داشت.

کد مطلب: 444430