تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
 

نعیم قاسم: حزب‌الله نیرویی برای احیای حقوق لبنان است

Share/Save/Bookmark
نعیم قاسم: حزب‌الله نیرویی برای احیای حقوق لبنان است
 
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که این جنبش نیرویی برای احیای حق و حقوق نفتی و گازی لبنان است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این حزب نیروی پشتیبان کشور در مسیر استیفای حقوق لبنان جهت ترسیم مرز، حفاری و استخراج بدون معطلی سرمایه‌های نفتی و گازی است.
شیخ نعیم قاسم اعلام کرد: ما توجهی به شرایط داخلی اسرائیل و انتخابات پیشِ‌روی آن نداریم، خواسته ما این است که کشور در فرصتی مشخص به حقوقش دست یابد.
شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز تأکید کرد: مقاومت عنصر اساسی در راستای بازپس‌گیری حقوق لبنان در دریای مدیترانه است.
وی افزود: آمریکا در حال افول است و قدرتش در منطقه و جهان روندی نزولی پیدا کرده است، هیچ قدرتی نمی‌تواند تا ابد بر جهان به‌طور یکجانبه سیطره داشته باشد.
علی دعموش در ادامه اعلام کرد که آمریکا با وجود همه تلاش‌ها علیه حزب‌الله و ملت لبنان، شکست خورد و نتوانست مقاومت را تضعیف نماید، این مسئله نیز به‌دلیل پایداری، هوشیاری، استقامت و پافشاری بر ادامه راه مقاومت تحقق نیافت.
وی همچنین تأکید کرد: مقاومت، لبنان را از  موضع ضعف بیرون آورده و به کشوری قدرتمند تبدیل کرده است. مقاومت امروز برگ برنده لبنان در راستای بازپس‌گیری حقوق دریایی است.
دعموش اضافه کرد: هدف حزب‌الله این است که لبنان یک کشور قوی باشد که توانایی حفظ حاکمیت ملی و ثروت‌های طبیعی خود را داشته باشد.
پیش از این سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که اگر لبنان به حق خود درباره بهره‌برداری از منابع و ثروت‌هایش نرسد، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست نفتی استخراج کند.
اخیراً نیز «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی (که نقش میانجی را در پرونده مناقشه مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی ایفا می‌کند) اعلام کرد: ما بر حقوق لبنان در آب‌های سرزمینی و همچنین بهره‌مندی این کشور از ثروت‌های طبیعی‌اش تأکید می‌کنیم و این‌ها حقوقی است که نمی‌توان درباره آن‌ها تحت هیچ عنوانی مسامحه کرد. هدف از مذاکرات فعلی برای ترسیم مرز‌های دریایی با فرستاده آمریکا به لبنان، رسیدن به توافقی است که حقوق ما را حفظ می‌کند».
رژیم صهیونیستی از سال 1948 به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره مقابل این رژیم ایستاده است.
در سال 2000 نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های این رژیم ایستادگی کرد.
کد مطلب: 445239